honey honey

nu har jag äntligen tagit steget och fått över alla bilder (och filmer, naha) till datorn och jag längtar tillbaks redan nu ;P

och vad kan man säga, det började på en torsdag, typ. ;> jag gick upp tidigt som fan bara för och gå på handledarmötet, det gick helt okej förutom att jag blev mkt förvånad över klassindelningen. sen hem igen, och jag och min väska som säkert skulle ha räckt till två veckor i thailand (...) blev uppplockade av emelie with parents.

vi åkte bil till fagersta, halvsov (i mitt fall) till kent igenom bilresan och bussresan som tog oss till stockholm. väl där nere virrade vi runt lite och kom tillsist på båten som vi skulle.



well, på våning 10 (jag trodde dom lurade mig när dom sa att båtjäveln var 12 våningar ;O) i nummer 10403 flyttade vi in
och stökade ner på kanske en halvtimme så jag kände mig iaf hemma ;>

vi hade fönster ut mot gågatan som man kunde sitta i, där trivdes jag mycket bra med ustikt över hela gågatan och glashissarna (som till och med jag vågade mig in i tillslut!) annars gick vi mest runt resten av eftermiddagen med mjukisbyxor bland alla andras 12 cm-klackar och försökte lära oss båten. och det gjorde man inte direkt på 10 minuter ;D skämmigast den dagen var utan tvekan när vi stod vid "våran hytt" och försökte få upp den i 10 minuter innan en städerska kom och räddade oss och läste på vårat kort (den stora frågan är varför vi inte gjorde det?) och förklarade att det var alldeles fel nummer och att vi skulle upp en våning. ehe ;>;;>



känn inga hinder från att lägga märka till hur glamorous vi var. missa verkligen inte heller min gräddsåsfläck!!!!1

sen var det dags för mat, sen lite fix och choklad och annat i våran älskade lilla hytt. vi var livrädda att vi skulle orsaka strömavbrott på båten pga våran plattång som var på 24/7 tewwp :(




och sånnadär spegelstolpar blev snabbt våra bästa vänner (läs mina bästa vänner) "jo, vi tar här!1 här ser man ju värsta smal ut!! :O:O"

sen hamnade vi i vilket fall på en svensexa med typ jens (?) som skulle gifta sig om en månad, måns (kunde vart zelmerlöv, och det fick han höra) ehm. jens identiska bror som hette erik, och anders som var smart. han som fick in mig totalt på det här spåret med att allting handlar om självfötroende osvosv. dom var från göteborg och pratade som björn gustavsson. det var en väldigt trevlig kväll. :> fast jag vågar inte lägga ut bilder på dom, då blir jag säkert anmäld eller nått, haha. :(

vi kom i säng ganska så mycket försent, och det gungade massor. och jag dog inte! :O:O trodde jag skulle ligga och spy mest hela tiden, men icke. : >

dagen efter vaknade vi vid elva kanske, och båten var väl i stort sett dom. vi var framme i helsingfors och vi hoppade över frukosten så vi skulle hinna ut lite innan båten åkte igen. vi gick runt i några timmar, åt mat och vi (läs jag) blev rädd för alla måsar i hamnen. vi kikade i lite affärer också, men varken armanikostymerna eller gucciväskorna kändes som något i våran prisklass. ;o



väl tillbaks på båten igen var det vilning som fan på shemat, sen gick vi på bio :P det kändes lite udda och sitta i en biosalong på båten med typ 2 rader med stolar. vi såg iallafall på mamma mia, och det var inte alls nån astråkig musikal som jag trodde, den var riktigt bra. och musiken! <3




och på tal om ingenting så blev detta en väldigt fin bild.

sen på kvällen träffade vi på en mycket trevlig stockholmare vid namn henrik som dock kallades lidingö hela kvällen. fast han var ifrån täby tror jag. vi sprang utan skor över gågatan precis som jag och emelie hade bestämt från början att vi skulle göra och så satt vi i fleraflera timmar och jämförde stockholm - hedemora typ. eller mera täby - rinkeby och hedemora - vikmanshyttan egentligen. fanns en viss likhet, fast i mindre skala.

" alltså, såhär är det. allt över stockholm är norrland, allt under är skåne. ligger göteborg i skåne? ;O"

jag insåg varför folk stör sig på stockholmare. dock så var han nog inte speciellt seriös i think. sen när vi försökte få folk att förstå var hedemora ligger så gick det lika varje gång. vi förklarade om peace and love. alla fattade vad borlänge var. vi förklarade om dendär asstora dalahästen. alla fattade vad avesta var. sen fick vi frågan om hedemora låg nära umeå. då la vi ner.



vi kom i säng ännu senare än på torsdagen, och på lördagsmorgonen blev vi väckta alldeles för mycket tidigt, vi gick upp, packade och städade i sömnen närapå och åt frukost. jag har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv och på bussresan hem låg vi över två säten var och sov. roligt att vi hade ett fyllo med på bussen också, som tyckte om att höras. ;P

vi kom tillbaks till fagersta, bilen stod kvar helt ostulen till min förvåning, och kanske 45 minuter senare var vi hemma. och resten av dagen igår kändes det som jag åkte båt. det var jobbigt. :<

och nu är väl jag skyldig emelies föräldrar typ mitt liv eller nått, eftersom dom betalade både resan + all mat ;O det var verkligen jättejättejääääättesnällt! :D det enda jag köpte själv var faktiskt en parfym. naomi campbell luktar mums (:




nu ska jag bara gå runt och vara stressad hela dagen, känns som skola imorn liksom.
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0