:>

gårdagen bjöd på sol, så största delen av dagen spenderades ute med djävulen bär prada och ett okänt antal ballerinakakor. jag tjurade mest hela dagen för att ingen hade tid/lust/ork att åka och bada med mig. jag sträckte mig till och med till att fråga både storebror och föräldrar. men bara nej från alla håll. jag sneglade tillslut mot lillebror, men bestämde mig att man måste dra gränsen nånstans. resultatet blev alltså att jag stannade hemma och surade. några kvadratmeter till färgades med min underbara vita/gråa/isblåa/ färg, och sen ringde iallafall emelie till min räddning. :>> vi bestämde oss snabbt för tältning någonstans i vikmanshyttenaturen. jag blev i vilket fall upplockad, vi åkte dit, satte oss vid teven, och insåg snabbt att våran enda valmöjlighet att tälta på var inom hennes trädgårds fyra hörn. och det kändes ju lite mindre äventyrligt. jag tycker iallafall att vi löste problemet väldigt stilfullt. nämligen genom att i den trevliga kvällssolen ta oss in till staden igen på en röd cykel. jag tramapde, emelie på pakethållaren. på mördarraksträckan roade vi oss med att skrika så lungorna trillade ur åt alla (mh, typ 4 stycken) bilar som åkte förbi aaaalldeles för fort (som i själva verket knappast körde snabbare än 70, för att undvika att köra ihjäl oss två)

när vi kom till den stora staden styrde vi genast mot donken, alltid lika välkomnanade och egentligen på tok för dyrt. där träffade vi på glada pojkar som dock vägrade sälja sina cocacolaglas till mig. moget ;< vi stötte även på några andra familiar faces, mindre bekväm situation. :/ när klockan närmade sig elva insåg vi att det nog inte skulle bli alltför lätt att sätta upp ett tält (som vi inte ens hade) i min trädgård, så vi valde den enda möjligheten vi hade, att cykla ut mot bruket igen. det rullade på bra, och vi hann ända till dendär pelletsnerförsbacken innan emelies mamma kom och plockade upp oss+cykel och körde hem oss. hemma på backvägen igen gosade vi upp oss i fotöljerna och kikade på disneyfilmer och åt cashewnötter innan de slagna äventyrarna (då syftar jag på mig och emelie ass0) somnade in. idag vaknade vi vid tvåtiden, hann inte göra något alls, och sen kom mamma och hämtade mig. sen har jag målat och målat och målat bara, börjar bli riktigt tjusigt nu :) men jag kan fortfarande inte bestämma mig om en vägg ska få bli typ vinröd eller marinblå, eller om den också ska få gråvitsnyggfärgen. nu ska jag leta på kameran och fixa in lite bilder från våran äventyrliga färd, och kanske också försöka mig på att få över musik till mobilen (minst risk att jag lyckas :<) . kortet kom ju igår. :) fick även hem brev om gymnasiet, och jag kom otippat nog in på samhäll. en jevla bedrift asså ;>>

annars tycker jag att lisa och amanda ochh katt ska komma hem, allihopa åkte dock för bara nån dag sen. ;<<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0