unfaithful

jag sitter och äter kakor och dricker mjölk och funderar. jag leker med tanken att klippa lugg. och så funderar jag på daldansen. daldansen förra året var en rätt lyckad period i mitt liv. jag hade grymt roligt dom två kvällar man tilläts vara ute det året, och att bege mig nerför backen på en gammal cykel (som lika gärna kunde ha trillat i femton bitar och dödat oss båda två) på hemvägen med en passagerare bakpå som kom att betyda en hel del senare var nog bland det bästa beslutet jag tagit. och tro mig, dom är sällsynta. personen i fråga fick mig i vilket fall att leva i en värld som verkade betydligt problemfriare och och mera rosa (rosare?)  genom en hel höst, vinter, och början på en vår. thats what love do with us, får oss att se saker positivare hela tiden. och jag kan intyga att jag har förlorat den förmågan nu. är det inte lite lätt bitterhet i rösten, så är det ren förakt. speciellt när man pratar om människor som verkar ha ett bra liv. det finns bara få undantag som man faktiskt unnar att dom har ett bra liv. för att dom förtjänar det.


men anyway, tillbaks till daldansen. om bara dom sista bitarna faller på plats nu, så tror jag att det kan slå förra året. att dessutom ha fribiljetter till båda inträdeskvällarna och att kontoutdraget visade över tusenlappen gör mig inte heller direkt ledsen. :> imorgon ska jag och emelie ta oss upp tidigt, kika i lite affärer (hedemoras glamorous utbud bestående av typ 2 affärer) och sen gå och sola. jag behöver färg. och b.u.s får fan inte vara med och leka mera. vi kommer inte överens alls. dock så har jag aldrig nånsin solat förut, känner redan cellskräcken som kommer krypande. :<


rihannalåtar har gått på repeat hela kvällen. så enkel musik, simpla texter, lättrallad musik. inget komplicerat djupt kentande som man måste fundera på. enkla saker, som vi enkla människor förstår. i like it. :*

bjuder på minst intressanta bilder utan minsta ordning. sista bilden är i vilket fall kakor som jag knaprade på ikväll. jag tycker om kakor. guds gåva till oss fattiga. euroshopper <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0