allt som är ovärt

det verkar ha varit happymys-julbakningshelg i stugorna denhär helgen
  • jag är trött på julen en månad innan den ens har börjat.
  • jag är trött på allt julpynt som har prytt skyltfönstren sen midsommar typ.
  • jag är trött på reklamhögen som tiodubblas i hela november/december med alla julklappar till överpriser som barnen grinar över och ska ha som sen slängs i ett hörn lagom till annandagen.
  • jag är trött på julpressen med städat hus, julpyssel och lussekatter till förbannelse, juklappar till varendaste avlägsna släkting bara för det ska vara.
  • jag är trött på att nån stackare i varje familj ska stå och laga julmaten. allt från köttbullar till sill och janssons (det sistnämnda som ingen ens smakar på typ) ska stå klart efter/före kalle anka, och efter en hel dag i prinskorvsångor och rödbetsfläckar på finaste julkjolen så är maten inte ens lockande längre.
  • jag är trött på all äcklig julmusik som går på repeat i affärerna tills man vill slå sönder nåt.
  • jag är trött på att julen bara gör allt jobbigare för de som inte hinner/har råd/orkar/vill/kan/whatever .
inte för att vara negativ,
men jag är trött på att julen förväntas bli så perfekt.
för det blir den fan aldrig





samarbete med mig och charmtrollet i grönt till höger där?
vi ska sno hela jävla julen och inte ge tillbaks den
egd tomten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0