superman's dead

jag har funnit our lady peace, ett band som verkar ha existerat lika länge som
jag själv faktiskt. :) för tankarna till... vad vet jag, sånt där jag fastnar för i musikväg :]
värt att lyssna, rekommenderat på kvällstid allrahelst!

igår/idag har det känts som jag har haft hjärnan heliumfylld tre meter upp i ett snöre,
tankar som galopperar runt och blåser för vinden helt vilt, frånvarande skulle kanske
vara en bra synonym för det tillstånd jag misslyckas så med att beskriva.
igår fick jag mormor
att åka ner i hissen för att låsa upp porten, bara för att upptäcka att porten visst var öppen,
bara jag hade tänkt så långt som att känna på handtaget. ;P

konstigheterna har avlöst varann, jag har drömt helt bisarra mardörmmar, (där bland annat min
gamla so-lärare orsakade ett kidnappningsdrama på skolan, en annan dröm handlade om att
jag styckade falukorv och slängde sedan ut bitarna i skogen för att tjuvar/banditer skulle sluta
jaga mig. kan även tillägga att jag själv var en gris medan detta utspelade sig!)
jag har spänt
tandställning och jag har kört bil all way från falun. :D

jag har rivit och rotat bland förra årets kollegieblock
för att se om det kanske fanns några tomma rader kvar i något av dom.
det gjorde det, men det fanns också så mycket annat. utöver diverse
skolskriverier så finns tankar och ideér och planer och skämt
och irritation och hel/trasig kärlek och små teckningar här och där
som vittnar om att jag ägnade mitt första gymnasieår till absolut allt annat
än vad som skulle göras. lisa, kattis och isabelle har alla lämnat sina spår,
och jag är nog kapabel till att hålla med blondinbella om att livet tar en vändning och
börjar på nytt när man lämnar högstadiet =) man blir sig nog aldrig riktigt lik, jag lär då inte bli det.
och riktigt allvarligt, vem vill tillbaka?

ahhhhh textigt. imorgon är det dags igen, år två. ny klass. samhäll/ekonomi.
lisa kommer avvika lite från vanligheterna, men det ska förhoppningsvis inte
märkas så mycket. "pluggasöndersåviklararmatte-b"-kvällar och en förhoppning
att slå något slags rekord i smsande, we can do it. :)


nu ska jag fixa och röra mig mot en tidig natt, "nu är det slut på nattsudderiet"
som mamma så klokt sa det. helt ärligt så har jag fyllt mina behov av msn-nätter
och spontana sommarnatts-påhitt, vädret inbjuder faktiskt numera till dom där
blöta och jävliga höstdagarna när man glider runt i skolan och har all rätt i världen
att klaga på allt tillsammans med någon man trivs med =)




















motljus, matpaus, sömnbrist, skåneroadtrip, sol, vind och vatten.
då som nu så är du min allra bästa drömlika verklighet.
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0