this is how it works:



"I tried to make some sense of it, but sense I could not make."

med denna vackra jackie-(okej för din skull då emelie: jackiegrön. <3<3<3)
text så säger jag god julaftonsnatt. allt är så fint
så fint såfint, det är såhär jul ska vara och det är såhär man ska
känna
när alla har gått hem, när man har släpat upp allt fint man
fått och lagt på sängen
, när man svalt stoltheten och bjudit till ett par
timmar(kan nog tänkas vara klokt med tanke på framtiden, som katte
lika klokt har talat om för mig,tack<3) när man börjar byta ut strumpbyxor
mot pjaaamas
, när man är helt lyrisk och helt lugn samtidigt på insidan,
när man sammanfattar julafton över msn med finelinemte med
"hahaha
vafan dte är julafton
ta livet med en nypa salt"

när man skulle kunna vandra elvatusen mil och ändå le när man var framme
bara för att få säga god jul och kanske pussas och tacka lite, när det
bara känns som jävla fint att va vid liv, några tusen dagar till, när
det känns riktigt roligt att åka imorn och träffa den mera "bortglömda"
(bort....stötta kanske?) delen av släktträdet, när man har fått
mor sin att verkligen lysa med hela ansiktet tack vare något
så enkelt att göra.
när hela tillvaron andas ren freakin perfektion
. =)


edde till vänster :*
här är min gåva till världen förresten, som titeln lyder så tycker
jag man (och även jag, breddar musiksmaken, lovar!) ska ge det en chans
doit!! :D cause i'll sweep sweep swwweeep (visst ärd et ett fint ord, sWeEpppP<3)



can you imagine no first dance, freeze-dried romance

five-hour phone conversation

the best soy latte that you ever had, and me?




förresten, julen borde vara "thanksgiving"-högtiden,
hur många gånger säger
man inte tack på julafton, ärliga tack dessutom,
på julen är jag så tacksam för allt/alla jag har att tacksamheten
borde börja rinna över snart.
livet, livet, livet. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0