att fördriva två timmar:


stilla som när snö faller
visst gick det för snabbt?
du växte ifatt min självsäkerhet
och du lärde dig allt jag vet
dubbelt så snabbt och det sved

haha känns som jag måste sitta uppe och citera kent tills klockan blir långt efter tre.....
cpfilm =)


livet är endast otacksamhet i olika grader. eller, det var, tills edde tillslut
ramlade in. jag tackade nej till både stanna i vikbyn på spikmattan (lockande)
och åka med lisa till västerbyvägen och skeda (lockande), MEN, som
storasyster, mellanbarn och överbeskyddande uti fingerspetsarna
åkte jag istället hem till ett dödstyst, totalt öde hus (inte lockande) efter primaliv-fredagskväll
i käraste vikbyn, med en hög fint folk, grekpaj, kladde, lysande, hahah möjligen
spelande magnet? ;) skräckis med för bra ljud för
hjärtats bästa, kommer få...hjärtskador av alla tillhoppningar och DUNKDUNKDUNK
gömmasigbakomkudden,  bara för att lyda order från båda mina föräldrar
"kolla så erik håller sig hemma!!!"
"se till så han inte blir själv"
"du behöver ju inte åka bort så han sover själv hemma....." OCH SÅ ÄR HAN INTE
ENS HÄR, OCH DET ÄR JAG SOM BLIR OFFRET SOM BORSTAR TÄNDERNA I
20 MIN FÖR ATT DRA UT PÅ TIDEN IHOPP OM ATT HAN SKA KOMMA HEM
SÅ JAG SLIPPER GÅ UPPFÖR TRAPPEN SJÄLV...............
(gjorde det tillslut, inte ett enda lik på hela övervåningen, nästan besviken.)
< standard i vikbyn.

men, han lever, jag lever, jag slapp starta skallgångskedja ("numret du söker kan
inte nås blalbllalblal" känns..tryggt fredagkväll i hedemora efter 22, man borde låsa in
sina barn. :<)

innan jag besökte finelin-vikbyn var jag visst i skolan också, känns som det har
passerat minst tre helger sen dess, det var...fredag. helt enkelt. jag
började dagen med att överge varm säng+peter för att ge mig ut i
kall snö-peter (snö var dock _OK_, för jag fick skjuts av mad9+skjutsande moder
efter 100 meter, dagens winwin, eller...win för min del iallafall :dD)
jag tänkte så fasligt långt och lämnade nyckeln så han
skulle kunna låsa, och det blev förstås vår död ;> framåt eftermiddagen
när vi skulle in i hemmet igen befann sig förstås vi och nyckeln inte
på samma sida av dörren, mitt i den värsta hungersnöden och allt. =)
en akutpanikbråttom-färd till avesta och ett pizzeriabesök senare var allt dock
toppen, jag tackar och bockar för pizza&mys. <=

den här skolveckan har jag: haft mjukisbyxor 5/5 dagar, slonhår+halvhjärtat försök till
smink 5/5 dagar, släntrat in försent första lektionen (och de flesta andra med) 5/5 dagar....
men, vad vore november/december-skiftet annars till för? (=




galet efterlängtad tysklandsresenär därupptill i bild, fin februaridag
på alla vis, samma dag som himlen nertill bredde ut sig över oss,
vi var på brunnsjön, och..vi hade kommit över en skoter. :D
det gör vi igen, emte, om/när (hahah typ som hon kanske stannar där...) du kommer hem?
=)

avslutar med att skänka en tanke till katt och munk som är strandsatta
i vikbyn, en tanke till lisa som jag precis fick (03:56) fick
"ochvadFANgörduuppenu?!"-sms
av, tror hon tänker i samma banor som mig, våga vägra sova när klockan
står på 03nånting, i varje fall inatt.. =)


tur klockan slår ny timme nu dock, kanske dags att avrunda världshistoriens
längsta inlägg (men ändå med sån liten mängd information, precis som kattis beskrev
mina smsvanor, tyckte det var lite charmigt sagt =) och sova,
det börjar bli sommarlovsvarning på detta, fast... det är fortfarande
exakt lika kolsvart som när jag kom hem. where did the snowww gowww? :<





Kommentarer
Postat av: katte

kan bara säga att du gick miste om en natt i vikbyn :D vi hade kunnat skeda!

2009-12-05 @ 13:51:23
Postat av: Anonym

spoon is the way to go, alla gånger. tröstar mig med att vikkebyn står kvar :] nästa gång är sked-gång! tar med edde om så ska behövas.. .:D

2009-12-06 @ 02:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0