natt

can't really say
 why everybody wishes they were somewhere else
 but in the end, the only steps that matter
 are the ones you take all by yourself




weepies, trough allt kvällstänk och alla tillfälliga känslor av ensamhet. helt perfekt

inatt hölls jag vaken av min brors dunkdunkdunkdunk som hörs raka vägen genom golvet/taket till mitt rum. (och det var alltså musik jag talar om, inget annat h3h). mitt hysteriska jag släpptes lös då det efter 3 sekunders tystnad (och jag hann hoppas att han faktiskt gick och la sig) hördes en bekant oljuv stämma. "hej jag heter tomas dileva och jag stödjer..........." and so on, vi känner alla igen det alldeles för väl. där brast det, och jag klampade nerför trappen bad honom inte helt vänligt att  SÄNKA     DET     JÄVLA     LJUDET.
han lydde som tur var.
sen kom jag upp och skulle äntligen njuta av lite tystnad.
då började det istället snarka på andra sidan väggen................

wellwell, något hade jag väl gjort för att förtjäna det. :< karma!
när jag vaknade (inte helt pigg, med halsont och tjurighetsflaggan i topp)
skulle jag ut och springa, det var motigt, motvind, regn och skavsår.
men allt blev solsken när jag kom hem, för emelie hade tagit sig in i mitt hem och väntade på mig :D vi gjorde världens äckligaste korvstroganoff, med total smak av bränd lök. men lika glada var vi :)

sen hyrde vi film på ica, det blev happydance när jag slapp visa mitt _groteska_ id i kassan :D (och det är verkligen groteskt, jag dränker mig om jag ser ut så på riktigt.) sen gick vi hem över öde, regnstänkta gator och låg i soffan hela kvällen och kollade på bröllopsduellen och smaskade mammas kryssningsgodis :D
filmen var väldigt amerikansk, väldig vit och bröllopsfluffig och rätt söt :]


imorn ska jag på introduktion (<- viktigt ord!) om mitt jobb, antar att dom ska visa hur man moppar golv eller nått. sen på eftermiddan ska jag med mamma till avesta och
leta viktigheter till p&l! för det har jag väl ändå berättat för alla jag kommit över,
 kontraorder på peace and love-fronten, jag ska dit :D


ofejkad lycka hittar man nog bara brevid en skylt  med nästan gratis bacon <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0