midsommar 2009

midsommarhelgen har redan passerat. :D som vanligt gick det för fort, och som vanligt har jag inte hunnit fixa en krans, inte klättrat över sju gärsgårdar och inte plockat sju sorters blommor. :< (och tur var nog det, allt jag drömmer är ju efterblivet, isbjörnsmöte ftw)

förutom att det nu går mot mörkare tider (hur kan det hända redan?! :< ) så var midsommar trevlig. vi kom till vikbyn, vi såg, vi segrade typ. eller jag vet inte vad vi gjorde riktigt. ;> alla var glada i hatten och vi dansade runt i mörker och lera runt vikbyns egna midsommarstång, med självaste isabelles morfar i täten :D

när midsommarnatt övergick till midsommardag var det fortfarande alldeles för många nattgäster och alldeles för några sängar i vikbyn. jag sov på soffan, i den andra låg en inte helt taggad emelie! tur hon inte dog ;>

lördagen var trögflytande, seg, thaimatig. ingen orkade riktigt finnas till, så jag, emelie och lisa åkte till emelies hemtrakter.
"om vi redan nu deeptalkar på en bänk i vikmanshyttan så är det här fan dömt att misslyckas."
på natten såg jag och emelie på a walk to remember och ps i love you, vi ville gråta men lyckades enbart att le. vi log så tandställningarna närapå trillade ur och sen log vi ännu mer. att det alltid ska faila. ;o
"ofta nån drar upp istället för ner..........."
"du är otrevlig, agrressiv och uppblåsbar. :("

efter det låg vi (iallafall jag, vet inte när jag tappade emelie riktigt) och bläddrade mellan vh1 och mtv. försjönk i gamla musikminnen och mumlade osammanhängande till varann om gammalt&glömt :]

idag var också trögflytande, vi gick och gick och gick till sjön och gick igen, gick runt, gick överallt, och åkte moppe till norn och pratade gammalt&glömt igen. sen kom mamma och hämtade mig,  och på vägen hem var jag ett häststaket/några sekunder från att köra på en älg, stckars älgiz :< fast alla klarade sig ju :D

här kommer vikbyn i all sin glans på bild, fast nästan likadana bilder finns på facebook redan förstås....... kan få vara ur min synvinkel det här då :D (den synvinkeln är förövrigt mestadels från hörnet i köket, tror jag tröck tre påsar popcorn medan jag satt där och hade fotohörna! skitmysigt ;> )




nu är det sova, jobb hela veckan, med start när jag vill, till 4 timmar senare, varje varje dag.
peace and love på tordaaaaaaaaaaag också :D
jag har en miljon saker och fixa, viktig grej på listan: rensa ur min väska ordentligt. det är fantastiskt vad man kan hitta skatter däri ;>
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0