i like studying faces in a parking lot cause it doesn't remind me of aaaaaanything

man märker när hela ljuva livet spinner som en kattunge, för
man bloggar inte ett skvatt men smsar och skrattar desto mer.... =)
och lite synd är det, för helger som denhär är helgerna man vill minnas.
så nu ska jag minnas.
:]

i fredags (kunde även varit våren-98 eller nått, känns lika avlägset ungefär)
simmade/plöjde jag och lisa oss genom vågorna i vasahallen, som vanligt
var det lika delar av folk som simmade för fort och folk som simmade för
sakta..... vi dog av "gåiskolantillefterfyrapåenfredag"hunger, eller mest
jag kanske men vi var tappra och plaskade oss hela vägen upp till dalälven
där min helg of göra slut på pengar på mat tog sin början och vi åt kebabpizza
och kände livet sprida sig i kroppen igen.... :D känns som en riktigt värd
tradition med våran simning, känns bra att avsluta skolveckan med att lida lite :]

sen traskade vi till hedman på hedbygatan (visst rimmar det nästan så fint? =) )
och såg sällskapet växa under kvällen, jag+lisa+tobias+långshyttan (=bra samlingsnamn
för alla jag fortfarande inte kan skilja namnen på) började kvällen med äckelfilm
och godisskål, jag failade och välte med stolen och var inte ensam om kvällens
första skrik och nerdykning bakom kudden märkte jag ;> självaste vild-issa
från vikbyn dök upp med tre välkända pojkar från garpenberg+erik med gitarren
och sångrösten som fick hårstråna på samtligas armar i köket att resa sig+en ny flickvän
i släptåg. dom höjde kanske tempot på kvällen lite genom att duka upp både det ena
och det andra drickbara i köket, och jag befann mig i nått slags mellanläge, halvt
döende i fredagströtthet, halvt precis klarvaken. :]
donkenbesök med 14 kronor i
bagaget, desperata skjuts-letningar och lite för mycket av det goda för några (haha, någon)
i gruppen och sen vandrade jag hem i kalla natten, för att ligga i soffan en halvtimme
för att sedan gå ut igen, villområdevägen för att slippa stan, uppför två, tre trappor
och hem till peter, utan vidare beskrivningar så var det absolut kvällens värdaste
beslut :}

i äkta sova över-anda så vandrade (stapplade/lunkade/virrade?) jag därifrån med för
lite sömn i kroppen för att gå hem och åka till avesta dendär fina lördagsmorgonen
med självaste lisa
, självklart var dalatrafik efterblivet och snålade med bussar,
så vi beslöt helt enkelt att gå på donken med amanda, där jag svischade och såg
pengarna rinna, lämnade stället med en cheese i fickan, som jag helt plötsligt akut inte
orkade äta. :D hmm, sen....ville vi se fotboll. i husby. så vi gick till backa och hämtade amandas
pappas bil. piece of cake liksom, inga problem alls. ;>

lisa såg en orm på vägen (som vid närmare undersökningar var ett bananskal),
det blev kedjereaktion och jag skrek för att hon skrek, rätt i telefonen
där emelie var, som nog också skrek... :D vi hämtade upp emelie+all världens
dålig musik i vikmanshyttan ("MEN TUTA DÅ AMANDA!" "neeeeej, jag dör!!!"
som gjorde färden så cpstört rolig, cheeseburgaren fick åka fönstervägen för
den var äcklig, och amanda styrde med hakan på ratten som det ju ska göras,
här i hedemora. ;> "alltså, jag fattar inte att jag fick körkort." <släkten hedin3
efter matchen blev det panikavfärd för att inte bli inparkerade, vi fick anledning
att skratta lika mycket till och besökte lisas syster (där jag och emelie
satt kvar i bilen som de baksätes-barn vi var) innan det var dags att lämna tillbaka
bilen och gå till stan igen. hahah, alla var hungriga, tonlägena låg på såndär
gnällig tjej-nivå och tillslut bröt det loss och jag orkade inte ens sluta skratta. :]

vi gick och köpte thai (håller nån räkningen, det här är inte likt mig ;>) och
gick sen till mitt tomma, nersläckta hus för uppvärmning och en planerad
kväll framför fotbollen (som tydligen gick åt skogen, "oh noes"). vi dealade
dock lite, lisa och emelie fick bli in charge över huset, jag smet iväg ännu en kväll. ;>
donnie darko var ju....helt okej bra ;> mad world-delen var bästa delen,
helt klart, har jag allt kommit fram till :D (nånstans härimellan gjorde dom hos
mig en sån bra grej. tack tack TACK för det, hahah blev så glad :D)


det som skulle bli återträff i mitt vardagsrum igen med dirtydancing sen framåt
morgonen blev förstås inget av, i vanlig ordning när man har vattentäta planer. =)
jag vaknade med myssällskap och timmarna flög, vips så var jag tvungen att kila
på bio, flickan som lekte med elden skulle ses med katte och lisa och felix, patrik&oscar
trillade visst också in, och visst var den bra, fastän att jag kom ur fokus ibland, bra
med en alldeles personlig förklarare när alla namn krånglar ihop sig. :d

så var det plötsligt söndagskväll, jag hann med avvinkning vid tåget, pluggning i
fem minuter till ett prov där vi fick ha med anteckningarna (ja, jag insåg också
det ovärda i att försöka nöta in allt som stod) sen däckade jag. :>

planen är att aldrig glömma den här helgen. allt som
kunde gå rätt gick rätt, och nu är jag i nått stört kroniskt glatt tillstånd,
tror jag stannar här ett tag. :}


det här blev i klass med peace&love-inlägget, men
aj vad tacksam jag ska vara när jag är 74, senil, blind
döv och bitter och ska läsa det här, (för ja, min
blogg ska vara kvar då) tror bestämt jag kommer le från öra till öra. :]
puss!


Kommentarer
Postat av: hediiin

haha alltså jag skrattar framför datorn i min ensamhet, patetiskt men roligt! ;)

2009-10-13 @ 19:57:10
Postat av: Lisa

älskar när du skriver så långa inlägg! älskar allt vi gör! <33333 ska vi simma på fredag igen?;)

2009-10-13 @ 20:32:42
Postat av: lisa!

okej, det var en riktigt rolig helg:D älskar detta!<333 simmmmmma på fredag?;)

2009-10-13 @ 20:34:17
Postat av: hannadirekt

haha underbart när man tror kommentaren har försvunnit så man skriver en till nästan likadan :D ja, hinner vi det så vore det guld, fast blir kanske lite tight spot om jag slutar fyra :o

2009-10-13 @ 20:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0