IT'S MONEYDAY IM IN LOVE


jag har varit aktiv som en mr. snurre sprätt i snart...17 timmar? :ooOo (om inte huvu... hehhe menar förstås fingeräkningen sviker helt, det har den ju aldrig gjort förut menar jag... :D)

i skolan hostade alla (även jag deltog i the big parade of hosta, man kan ju inte sticka ut heller!) och tjurade med hesa vårförkylningsröster över att vi satt på la martin koch-gymnasiet och lunchade pannkakor istället för att inhandla svindyr lunch av någon girig/svettig/tafsig spanjor på la rambla. det var en liten missräkning, men vårsolen värmde minst lika gott här vill jag lova. dagen blev bra, det var jobbig internationell ekonomi. sådär psyskiskt jobbig att man vill gå därifrån och förneka att vi håller på att ta död på jorden bara genom att vara. jag förespråkar stoppa-huvudet-i-sanden-metoden, och "mitt bidrag gör ingen skillnad", fast att jag vet att det är såna som jag, fast i masskopior som kommer orsaka mothers earth's begravning. at your own funeral, don't forget to cry! klart jag fick ångest, men sedan kände jag mig som en liten miljökämpe för att jag gick hem. lite som om jag inte gör det varje dag... =)

gick till körskolan, gula trafikljus färgades gröna, jag skuttade över blomsterängar och barnen-i-bullerbyn-gärsgårdar inombords för allt gick så bra. :D började undra om någon (typ peter...haha.) hade hackat allt och ställt in frågorna så de passade efterblivna eller något, men konstaterade till slut att saker och ting nog faktiskt börjar fastna där inne. ett majkörkort vore väl alldeles, alldeles utmärkt? => patrik fick ju visst ett idag, och det var väl bara välförtjänt måste jag säga. känner även hur den kommande sommarens problem med att transportera sig från punkt a till b här i våran lilla stad krymper mer och mer, och det svänger ju kattn!

drack lite kaffe, blev kanske speedad, städade som en vilding nyss, hittade en vilsen glödlampa under en hylla, som väl också har varit själet till att hyllan vinglat som en giraff på rollerblades i flera månader nu. allt har sin förklaring, och jag hittade 6 handdukar och en oöppnad påse chips. hopplöst förälskad i det här rummets skattgömmor. :]

pladdret borde slutade för ca 58 rader sedan, jag skulle egentligen bara meddela att julstjärnan nu är nedplockad, och det är officiellt dags för att låta det rätta komma in. vårsol det vill säga, och nu skrotar vi vinterfunderingarna.


jag liknar ett snett och vin(d)t picasso-verk men vad gör väl det?
idag fick vi hem ett blått paket i brevlådan också. mammas thailandkort från stenålderskameran.
det är något speciellt med papperskort i extrafilm-kartong, visst? =)



jag hittade något mer också, som också är väldigt speciellt. väldigt, väldigt. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0