let's burn the roof, and then we'll do it agaaaaain

veckans babes:


vänster: blåbärspajstunga! (med en ram av snart blondinbellaaktigt, onaturligt raka tänder som ett resultat av 2 års risktagande att få skavsår i munnen så fort det skrattats för effektivt! tandställning, snart inte i en mun nära mig!?? höger: glutenfria kolbitsmuffins som chillat i ugnen ungefär 3 gånger så länge som de skulle. bristande kommunikation i köksavdelningen, och en envis doft av brandrök som vägrar släppa taget om hela nedervånigen. :<




LET'S DO IT DO IT DO IT?

(vore jag min käre gamle engelskalärare/klassföreståndare på vasaskolan nu, så skulle jag beskriva läget som att vi tagit oss till halvtid igenom helgen. (han jämförde gärna våra tre högstadieår som tre perioder i något sportsammanhang, egentligen ganska pricksäker tolkning? i de sista minuterna i sista perioden står det mesta på spel, men det är då både spring-i-benen, kondition och skolmotivation försvinner spårlöst. klockrent, eller bara vrickat a'la larsa.m? have it your wäy!) IALLAFALL, så har domaren visslat i pipan och jag chillar i mitt hus.)

(fast nu var det så länge sedan jag skrev det där att vi helt klart har börjat på andra halvlek.)






de senaste 24 timmarna
(plus de 24 före de också egentligen!) har varit party. ett spiknyktert kalasparty på ett bananskal där det bara är att go with the flow så blir det mesta bra på vägen. :)
igår kunde det avnjutas mellismys med mackor och oboy och ett fullt utvecklat krig (one tree hill vs. simpsons på teven. gay. gay. gay!) efter skolan med en utslagen målare, som sedan byttes ut mot tacos-ostbågar-cola-intag på avancerad nivå med sofie och isabelle framåt kvällen! jag fick utlopp för min helt tokiga längtan efter sällskapsspel som har dykt upp på sista tiden, och vi rev fram det gamla gladiatorernaspelet! vi krånglade oss igenom det en gång, hade koll på vh1-nedräkning på teven, pratade, skrattade, invigade kalendrar, sofie fick hämtning och när klockan visade 00.03 så minns jag att mina ögon var så fyllda med småsten, och isabelle sov redan brevid mig. nästa gång jag tittade på klockan var den 01.43, för då ringde en hästmaskklädd man och väckte mig, han stod på min trapp och ville sova i min säng. OCH DET FICK HAN VÄL DÅ..... vi vaknade upp som mamma, pappa, barn där i sängen imorse, mannen som är expert på att snooza skulle ännu en lördag med morgontåget. :)


"men jag ser inget! still! still! still! FRYS!"



halva lördagen ägnades sedan åt följande:





nyss försökte mamma och leo (ska vi skrota lenne och börja säga så nu?!) lura med mig upp i kyrktornet. jag tackade ovänligt och bestämt nej, och planerar ensamkväll med djupdykning i godispåsen och ett tankspritt telefonsamtal med en bästa vän som landat i... skåne idag? men det finns väl en rimlig förklaring till det med.. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0