SNICK-SNACK-I-EN-SNICKERS-ASK:


  • gatubelysningen, är den tidsinställd, eller tänds den vid en viss mörkergrad?
  • om man säger att det är typiskt svenskt att tycka "jag tror inte på gud, men jag tror på något!" eller att blockera det tomma sätet brevid på bussen med väskan, så tänker jag komma med en till: "jag läser psykologi, för det det är så HIMLA intressant."
  • jag är  toksugen på pojkvänshandgjorda pannkakor med jordgubbssylt och grädde. ICA GOTT LIV.
  • jag har köpt en kalander nu, i ett försökt att beta av listan på alla grejer jag pratat om i månader att "det ska jag faaaan köpa när jag får lön!" förut var jag världens mest ostrukturerade människa, (kattis brukar kalla mig 'ofokuserad' också, det kanske är lite lika?) nu har jag slängt mig huvudstupa över till andra sidan och blvit KOMPLETT BESATT av planering. isabelle fick ingripa till slut när jag satt i fredags kväll och ville planera in alla (o)viktiga saker jag (inte..) skulle göra på lördagen, med ett hederligt "men hanna, VARFÖR då!?" förlåt då.
  • jag vill måla mitt rum i färger som sätter snurr på hjärnan (som förhoppningsvis drar med sig motivationen, inspiration och revolutionen (?!) på samma gång) och gör livet härinne lite mindre mellanmjölkigt!
  • vilket är egentligen mest vråldumt av att: 1. må dåligt men hela tiden påstå att allt är toppen. 2. egentligen må bra men hela tiden påstå att allt är botten. !?!?!??! har livet förresten blivit svartvittgrått och färgfritt om bara delar in hela världen och allt som händer i den skalan?

  • jag kan snart vara er vän med bil.

en gång i tiden gick jag i ettan, gick valborg åt helvete, gick jag den gråa asfaltsmilen till vikmanhyttan den första dagen i maj. det gick det också.

:)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0