we're reeling through an endless fall



dra mig baklänges vad det slog mig (en gång i magen och två rätt på käften, typ. jag är lite helt utslagen i sängen i vilket fall!) alldeles nyss, hur imponerad man borde vara över alla dom som lämnar flickrum, vänner-since-dagis, långförhållanden och familjens cocker spaniel hemma och sprätter lite (eller vadå lite förresten, tar i från tårna är väl ändå vad man gör) med vingarna och börjar gymnasiet  i en annan stad. fan vad ung man är när man lever sitt sextonde år. fan vad modigt. bara tanken på att försöka få i sig smaklös tacogratäng i en helt främmande matsal än min egen gör mig vinglig i hjärnan och i knäna. man får väl anta att det är där nånstans i mjölkkön som överlevnadsinstinkten sätter in. autopiloten rullar in och styr hjärnan en stund. spill inte mjölk. snubbla inte. leta på någon som ser snäll ut. sitt. ät. dra. haha, jag ryser av bara tanken. med de allra vänligaste hälsningarna Hanna (1)8 år.

the bad news is that time flies.
the good news is that you're the pilot.


nyss var peter här och försökte rädda ett liv, (inte mitt, men den surrande lådans i hörnet. det ser mörkt ut på datorns avbytarbänk.) sen försvann han och jag tror det rör sig om timmar snarare än minuter, men man blir ju lite sådär tidvill av facebook och bloggar, ingen koll på nåt! jag och mamma skulle behöva inhandla block, för såna har man, precis som man egentligen inte borde, aldrig med sig första dagen. jag, katte och elina vandrade i bokias korridorer idag efter skolan, det var drömmar om svampbob-block och en ny fin kalender. en vacker dag ska jag nog faktiskt använda en också.. :D

1. potatismjöl + vatten = kalaskul, prova! årets enklaste recept på att bli 6 år och fascinerad över allt som har samma konsistens som slime.
2. jag skrattade åt linas kvällsbok igår. boken, inte filmen. på kvällen. linas kvällsbok med andra ord. ordkonstnär, denna emma hamberg!
3. jag har saknat bloggve. märks det?
4. den pimpade fönsterkaktusens skrap mot rullgardinen i korsdrag toppar alla listor över störande väckningsljud. värre än klockradion, för den låter inte ens när den ska. den ska inte låta alls kom jag på.
5. var god klicka här för att ta del av vad som rörde sig i min hjärna i klassrum 202 idag. kommentaren alltså.
6. mina egna bilder sitter gisslan i katlagrottan, och jag saknar dom som fan. det fanns en söt på mig och katt på den här datorn, men den verkade ego och ville inte dela med sig. bilden var kanske för somrig.
7. "sol, hög, klar luft ute!" det är så höststandard. nu vill jag ut!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0