DET ÄR EN TJEJVARG I GARDEROBEN!


idag försov jag mig och missade lusselelle, och därmed lusselellebullar i skolan. SKANDAL?! jag gick in i en grav depression och kom inte ur den förän jag fick täcka ett bord fyllt med engelska frågekort i korridoren i väntan på att de andra skulle bli klara. tvångstankar och frustskratt så att det blir spottorkan tre meter åt alla riktningar, oh fascination! jag bjöds på toast i det kattmanska riket efter skolan och fick sedan åka förbi ett gäng "horungar" (HAHAH! tack.) ner till rätt pris. där fick jag ett peppande samtal av sofie som tyckte att vi skulle gå på säsongens sista vattenaerobics, och ack så vi ICKE ångrade oss för elisabeth hade slagit på stort med glögg och paradisask efteråt! och, jag var pojken i guldbyxorna, dagen till ära, kanske är de inte så gräsligt, enormt, katastrofalt fula ändå? kanske lite. :D

John Mayer Tribute – Your Body Is A Wonderland





ligga-på-rummet-och-blåvägra-hjälpa-till-med-fredagstacos-nere-och-istället-ha-det-bra-iförd-rutig-skjorta-med-en-fin-vän-som-också-är-iförd-rutig skjorta! efter kvällens ph-h-h-hotosession så hjälpte vi ändock till lite, bland annat med att försöka mosa en advokado som var så hård att det fanns risk för att en ruta skulle spricka när vi gick lös med elvispen (och det flög stenhårda bitar i hela köket!) på den i försök att producera guacamolemos! jag kan meddela att det inte smakade som det borde. och lenne fick närapå ett par tår avhuggna när jag tappade fokus på att hålla fingrarna slutna runt kniven jag bar på. lagom händelserik matlagning med delar av familjen bengtsson + lenne + lisa hedin. sen trillade vi iväg i en bil till avestas lussebandy med två skrikande personer i (och de två personerna var nog eventuellt vi två.)

vi hittade första parkettplatser, bjöd felix och sjögren på godis och undrade varför i hela friden innebandy någonstans, någon gång, på någon planet skulle spelas iförd mössa!? sen dök ett förvirrande mms upp i min inkorg. förvirringen övergick i snabbt dividerande, som övergick i förväntan, som övergick i hjärtklappningsglädje, som övergick i en blixtresa hem till partymetropolen hedemora! där fanns en vinglig emelie, en pratglad tobias, en speedad linn. sen fanns det ju någon mer där också. någon som var färdigpaketerad att tas med hem. och man kan väl säga som så... att jag tog med honom hem. :*



klädnypsfighter, pizza, framsätesögonkontakt, sömnbrist, bilorkester, vintervägar och mer eller mindre bra skrapa-rutan-tekniker. sömnsällskap, kupolen och drömlöshet. och tid som går sådär dubbelt så fort som vanligt. så vet man att det är fint liv i luften.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0