RÄÄÄTT IGENOM MIG...


jag tackar och bockar för ärliga och härliga och fyndiga (.. bättre än många och myndiga, HÄÄÄ!) vykort. fast inga nya och oväntade namn dök upp på himlen, och därför ska jag vandra runt och vara fortsatt fundersam om jag borde prestera mera. spänning i vardagen, bingo!

idag försov jag mig. det är inget ovanligt och inget som inte kommer att hända igen. fast kanske, kommer jag nog inte så många fler gånger i livet lyckas försova mig till dagens första lektion som börjar... 13.45. rolf var mer imponerad av mitt stordåd än arg för förseningen. han bad om en djupgående analys och jag förklarade glatt! sen var trettiominuterslektionen till ända, och likaså fredagens skoldag. jag highfivade med mig själv, sen när ingen såg. :D

sen kilevippade jag ner till ica, där fanns det diverse förklädesklädda personer som bjöd på fredagssnask. en förklädesman tyckte att jag skulle smaka på "supergoda ishavsräkor (typ.), lååångsamt upptinade i kylen!!!" fast att eftermiddagssuget verkligen hamrade mig i bakhuvudet, så förklarade jag att jag inte orkade skala, (fast mest kände jag mig lika orutinerad på att skala räkor som jag är på att skala potatis, och därför ville jag inte stå där och göra ett tafatt, pinsamt, misslyckat försök mitt inför värsta vm-mästaren i räkskalning...) och försökte zick-zacka mig iväg utan att bli påkörd av helvilda barnfamiljer med rabattkuponger och vilt skrikande barn fasttryckta i kundvagnen. men ack, så var det en man som lyssnat uppmärksamt på serviceinriktnings-lektionerna, och han skalade en räka åt mig. lycka i vardagen, bingo en gång till! sen kom jag på att jag borde köpt en påse ("TILL SPECIALPRIS!"), men då stod jag redan och svettades i icakön som var så kaotisk att "personal till kassa 4, personal till kassa 4 tack!" ljöd i högtalarna. och återigen känner man sig som en karaktär i smala sussie när man förundras över att affären har alla kassor öppna en dag som inte är dagen för jul- eller nyårsafton. småstadsidyllen dansar och ler.

eftermiddagen bestod av projektarbetande. kvällens utmaning var att iscensätta soppätning för två personer, fota, och sedan äta upp den dubbla uppsättningen soppa + tillbehör på egen hand. vi kan ju säga som så.. att det gick. till slut. sen kom en fredagsfavorit i repris, lisa hedin kliver innanför dörren och gormar. :D vi trixade med något försenade hemligheter, diskuterade tidigare utseenden och gjorde ett dansuppträdande på gatan, och blev till sist uppraggade av en okänd bil med en okänd man i, (som senare uppgav namnet erik andersson. helt random.) bilen rullade tills den stannade på västerbyvägen, där fick man spela sällskapsspel hur mycket man ville med stevie och isabelle och jesper och fredrik! det var skrattigt och fnissigt och alldeles pinsamt mycket felgissningar. tips för succé i alla kategorier som finns på frågespel: bli grek. ALLT verkar kunna kopplas och listas ut tack vara grekland/grekiska. det var roligt, roligt, roligt. pulkaåkning känns som nästa givna gren, gott folk. :)

imorgon händer så gott som inget. kanske ett biobesök, kanske ett telefonsamtal från jobbet 06 imorgon bitti? det känns därför lite som att skjuta sig själv i benet att sitte uppe nu. skadeskjutna rådjur. eeeeehehe. TRÖTT.



när ska vi vara rosenkindade och sjövilda på en sjö nära dig igen, emte skämte jämte(lag)!?!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0