so I stick to what I prefer



Och hundratusen ögon stirrar på oss, ingen ser
Och hundratusen röster skriker efter något mer

And if you want me to be real deep
I hook you up with some poetry.
The mountains are white and the ocean is blue.
They both look pretty good baby girl
but then so do you.

Fem steg bakåt, två steg fram
På lite håll liknar det dans
Och i drömmen håller du i min hand


Nobody knows it but me when I slip, yeah I slip
I'm still an animal

fall in love to postcard, fall in love
moving card from your town

I try to tell myself at night when the dusty old pictures are all out of sight
that I think I will be alright.
Just don't come closer morning light.

Diamond ring, diamond ring
But you can't find it


I was hoping someday
You'd be on your way to better things
It's not about your make-up
Or how you try to shape up

This ordinary mind is broken
You did it and you don’t even know


I got some people say it's that way
And then some people say there's no way
Hell, I know

Att det finns ingen magisk genväg
Ingen rök och inga spår
Och finns ingen enkel lösning
Inget svart och vitt, bara grått.
Man får ta det man blivit given
Och säga "jag älskar det jag fått"
Du och jag ska aldrig dö




jag var där och det var magi i varje hjärtslag. tack borlänge för en förfärlig massa påskyndade och pirrande hjärtslag, sönderflåsade lungor, söndersprungna ben, nedklottrade överarmar och glittrande ögon. det var lika live som det var på riktigt, och det finaste var att de sjöng lika mycket till mig som till hon tre steg bekom eller han 25 meter framför. lite till alla, lite röd kent-konfetti till alla. p&l har fått en ny innebörd som det inte kommer gå att sätta fingret på förän jag är i rätt ålder för att berätta för barnbarnen. och javisst, sen campade vi också. det var magi på det lite mer mänskliga och fysiskt nedbrytande viset. ett ord räcker: klas kalas läcker.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0