alla vägar bär till........ draglägesbacken?




jag tänkte skriva märkligt. men det är inte märkligt alls.
det är bara roligt och trevligt och...sällskapligt?
hur vi än planerar och beter oss så slutar kvällarna alltid i tokskratt
och oreda hemma hos mig. någon trillar in, någon skrattar en stund,
någon gråter en skvätt, någon lånar en säng, någon lagar ofantliga mängder frukost,
någon skurar lite halvhjärtat ett golv som tack, någon glömmer en tröja,
och slutligen trillar alla tillbaka ut i livet igen, huller om buller. :]

mitt egna lilla land där hela världen ryms under taket, ibland.


kvällen började i vikmanshyttan, bengtsson-identiteten röjdes, som vanligt.
(försök lura någon, med mina ögon.) vi åkte lyxskjuts till staden townsville,
virrade, vandrade. "har ni pasta? köttbullar? ketchup!?!!? VA? MJÖLK OCKSÅ?!?!?!"
saken var klar. jag och emelie plockade med oss tobias och
lagade svartkryddade köttbullar i adhd-tempo i åvägen-köket tillsammans med radioparty och
smakfulla urringningar/ernst-skjortor. allt till tonerna av skratt som svämmade över. =>

så kom lisa. vi vände och vred på alla stenar och fick nog inte rätsida på något egentligen.
skratt och tårar går hand i hand ibland. :] tårar är elaka och skratt lindrar.

tobias och emte ligger utslagna i sängen. nyss sjöng de 'vem kan segla förutan vind'
och skrattade elakt. http://www.youtube.com/watch?v=XJHcioiXMbA <- sömnpillret
som styrde upp situationen och fick dem att somna som barn.  (tack katte.)

alla mina saker är kvar hos emelie. haha. imorgon är det söndag.
nej. det har redan varit söndag i 2½ timme. det betyder att det är mindre
än 24 timmar till måndag. hur bra låter det? vafan. haha. träningsdagbok.
haha. mamma kommer hem om en vecka, ungefär precis. fina mamma.
jag längtar lite dit. :]

jag har en triljard bilder. i kameran.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0