LE FOUR DE TRANCE




jag gick hem nyss. det var läskigt. jag gick fort. jättefort. jag gillar inte
mörker - sällskap. mörker - sällskap + kent gör dock såna tillfällen mindre panikiga/paranoida. :]

så många hundra meter var det ändå inte jag skulle gå, bara från kattchup (catch up, fniss!)
för jag ville lämna av henne säkert vid dörren. känns alltid omtänksamt. :] vi har varit
omtänksamma idag, iallafall ganska, hjälpsamma kanske. hon, jag och lisa sålde vår
vikt i chips och sura nappar i vasahallen-kafeterian på eftermiddagen, man kunde
vara ordningsam av sig och äta chips som hamnat i fel fack (ehhehhh) och le sig lycklig över
söta barn med humorbefriade föräldrar som ville handla. vi träffade johanna och elina också,
dom agerade stöttande coacher till johannas innebandyknattelag, barn i den där åldern
när man förlorade med förnedrande tvåsiffrigt, och ändå bara skuttade runt och snurrade
med klubban och vinkade till mamma på läktarn. då alla var lika bra (läs: dåliga) liksom. =>

'men varför får jag den äckliga och inte den goda, mamma? :('
HOW AW IS THAT


sen ägnade jag och katt kvällen åt värda saker, som att laga kycklis och tzatte, äta den så fort
så vi storknade i hopp om att hinna ut på staden och bevittna scenen som vi
hade målat upp. vi ville fira happy earth hour, och 'hedemora kommun släcker ner
utebelysning' lät ju endast som ett bra löfte om ett centrum i mörker. =)

förhoppning:
20.30 - BOOOM - totalt kolmörker. "WOW. MYSIGT LIV."
verklighet: 20.30 - BOOO...hm. vänta lite..kanske snart...jaha.. "okej."

mysfaktorn uteblev något... :D vi köpte helt enkelt godus och chillade i sängen i massvis med
timmar, redde ut djupa funderingar, framtidsfunderade, dribblade runt med ord tills dom blev så roliga
att man fick kramp, hårdpluggade bromsträckor och bilbarnstolar, spelade brickbreaker med seriösa taktikupplägg, konstaterade hur bra det är av feta barn på barnkalas att bara gallskrika ogenerat att
de vill ha mer tårta när deras mamma diskret  mumlar '..nej vilgot, nu får det faktiskt vara bra.'
jag vilade i sängen och skrek inlägg i kattis och martins telefondebatt om invandring, och.........
summan av kardemumman, och syftet med dagen, var att komma fram till
allt våra liv faktiskt  _inte_ kretsar runt.
:]

imorgon ska födelsedagsveckan knytas ihop, tre fastrar + familj dyker upp från tre olika riktningar i
vårat vackra dallandskap för lite firande, och mycket tårta med silverkulor. en salig
bengtsson-blandning helt enkelt,  det blir nog ett alldeles prima avslut på helgen.
(...kul att vi glömde bjuda johan dock, HAA-HA.)





OCH, alla som påstår att
ni sjunker, dör och hatar allt.
lyssna på mig, fast, gamle jack får sköta finorden:

You've got to swin
swim when it hurts
the whole world i watching
you haven't come this far
to fall of the earth

I swim to brigther days
in spite of the abscence of sun
choking on salt water
I'm not giving in
you've got to SWIM

simma, plaska, stjäl en livboj, gör vad som helst
ingen är helt ensam. SIMMA!





Kommentarer
Postat av: katte

fint liv.

du gör mig till den lyckligaste kvinnan på den här jorden <3 PUSS

2010-03-28 @ 10:19:41
Postat av: HANCHE

det är en enkel match att göra kvinnor (och män, ehe) här på jorden till världens lyckligaste, när man själv får vara det hela tiden. love it alllll!

2010-03-28 @ 12:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0