PANNKAKE?


jag har tårtkalasat med småkusiner tvångsiförd målvaktshjälm och knäskydd, spontanbefunnit mig i stockholm cirkus 24 timmar tack vare impulsiv, lurig katt, lidit av oförklarliga sömnproblem i världens skönaste petersäng, ätit tokdyr vs tokbillig glass, lärt en möjligen, kanske, förhoppningsvis engelskspråkig ettåring att säga 'tack' på svenska, i väntan på att få ta plats i vagn 7 som det i vanlig ordning såldes platser till, men som i vanlig ordning inte fanns med längst bak på tåget. den här eftermiddagen har spenderats i lägenheten med finutsikten, där min fina mormor bjussade på semlor och talade och lyssnade och bara var sådär allmänt mormorig och förundrad över "otroliga" saker som eniros gatuvy, som min moster visat henne. som jag jämt vill att det ska vara. :]



nu står jag och lillebror under pannkakshot, eller kanske pannkaksmuta. övervåningen har delats exakt på hälften och ska alltså dammsugas av oss två innan det blir pannkakor, säger moder slavdrivare.  jag fick inte helt oväntat den mest svårdammsugna delen, den med miljoner saker över golvet som man först måste flytta på. mitt rum dvs......... :D kanske dags att, sweep the area som man säger, så blir det väl mat lagom till midnatt. 1½ dag kvar i skolan, sen ska jag äta påskbordx2 (+ skolans!) och hamna i matkoma i en vecka. DU ÄR ETT GENI, SICKAN.

imorgon ska jag även, om jag hinner/minns, hämta ut ett alldeles nytryckt, glansigt pass hos polisen. är det någon ny idé dom som bestämmer har kommit på, att alla ska se ut som de sitter på kumla på kortet? fast, hela världen kanske har infört passkort där man ser ut som kriminella galningar? så slapp man ju se ut när man var liten! :<




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0