couldn't do no harm!









igår hade jag det så sjukligt braaaa. :] vi lämnade ett soligt hedemora och togs emot av ett grått,
men ack så välkomnande uppsala. när vi satt och käkade kycklingsallad utanför bussen och ångrade
att vi inte klädde oss bättre, så kändes det som det skulle bli världens längsta dag. det blev det väl
egentligen också, men det gjorde inget, för det var välanvända timmar. det dansades hjärnbalett på ica, vi handlade, virrade runt, träffade allan (alan, alen, "BERTRAND"?) som flyttade från min klass i åttan, han kände igen oss allihopa. han flyttade visst till uppsala. det är mycket man glömmer och inte vet. roligt var det. :)
johanna döpte mig i domkyrkan (där det var asfint, och mitt i allt börjar några sjunga psalmer, lät som munkar och jag rös, kändes som en film och jag ville bli religiös i fem minuter. sen snubblade elina på en järnring och började skratta elinaskrattat, då bröts liksom den heliga andan lite... :D) vi lackade på regn och tog turistbilder på/framför allt vi såg. kebabtallrik, glass, feta godispåsar, och sen var vi redo för 'en midsommarnattsdröm' på teatern. vad jag trodde skulle bli tre timmar av ointresserat godisätande nersjunken i en mysig fåtölj, blev till tre timmar på inte-sjunka-ner-i-vänliga stolar, där man satt och fnissade med i stort sett hela tiden. jag (och de flesta med mig, tror jag) blev positivt överraskade, när det visade sig vara en modern version, som lyckades vara rolig och fin på samma gång. (hahah, och lite brutal. kanske.) skådespelare är ännu ett yrke som imponerar! speciellt hur dom rör sig på scenen, och hela minspelet och allt. :D var rätt fascinerad efteråt, när vi satt i en trött hög i trappen och flätade håret på varann, i väntan på bussen. riktigt rolig dag, kul att skolan hittar på sånt här ibland.

idag var det nationellt i engelska, spagetti och köttförssås, geografi och sen tack och hej. helskön dag, fint väder, jag är gladis. ska rensa ur lite kläder, åka med mamma till avesta en sväng, sen kanske haka på grillning hos patrik ikväll? :) fina fredag. skulle vilja göra hela världen glad, hoppa och skutta som en vårvild ponny. eller bara kramas en stund. helkär. gillar.



HOFFMAESTRO – Young Dad



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0