jag räknar tre fyra fem



Nån står i porten
och andas rök
skuggan över gården
når in i vårt kök
Här kommer rädslan, gamle vän
När alla fjärilar i magen vaknar upp
Viskar välkommen hem

Nålens Öga

Nån står i dörren
och lyssnar stum
skuggan över tröskeln
når in i mitt rum
Här kommer rädslan, nu igen
När alla fjärilar i magen nålas upp
till ett mönster på min säng




vardagen det vilda spektaklet med hlr och kallops. och imorgon ska vi
åka till uppsala med mysklassen
+ andra mysklasser (säkert, jag har inte provat så många av dem)
vi ska minsann se på shakespeare och vara sådär
pinsamt turistiga och ta kort på saker, och få uppsalingar att skratta
åt oss, som vi skulle göra åt dem om de, här i hedemora, glatt
posade framför den sönderslagna statyn i myntparken,
eller någon annan "sevärdighet".

ska vara pinsam som sagt, skratta för högt i domkyrkan.
bäst av allt, vi ska åka buss dit.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0