M Y S


gårdagen var en ny favoritdag till samlingarna. bara en sån sak som att vädret kör årets ignore på smhi:s ljugrapporter och levererar den ljuvligaste julivärmen istället för grå-moln-10-grader-in-your-face-väder som det utlovades, gör dagen värd sin vikt i guld. vi satt klistrade (fastklibbade, haha, bar hud mot stekhet plåtdörr = SLURPPPP.) utomhus alla minuter som gavs, och det var liksom livet på en drinkpinne! jag och isabelle styrde snabba steg hem mot min studsmatta efter skolan, solminuter skulle utnyttjas, och för små bikinisar skulle skrattas ut. vi gjorde både och. :D isabelle åkte, jag låg kvar. glassade med pommes och kände mig nöjd. jag och mamma besökte favoritgranngården för att inhandla blomfrö, och det var total sommarlovs-feeling över att lämna hemmet i linne, trasiga ballerinor och glida iväg i en dödsvarm hwb-bil som skrapar och dånar och låter allmänt pinsam genom nedvevade fönsterrutor.
pa-pa-pa-partybil of mine!

jag kom hem, och lämnades ensam med burknudlar och film. lugnet varade inte länge, för emelie, gustav och tobias lurade med mig på glass! jag skuttade över till katt för att ta med henne också, och termometern över banken visade på imponerande 17 grader, halv tio när vi gick över stan. en vacker syn mot sommarhimmel. :] ack, så var allt en konspiration, där alla inblandade hade koll på läget, utom jag. (vilket väl egentligen inte hör till ovanligheterna..) jag bjöds på både glass och en överraskningsnyhemkommen, glad, söt peter (fast glassen fick jag betala själv, men peter var ju gratis iallafall, hihi!) där i myntparken där vi skulle mötas allihopa. resten av kvällen var mysig, vi åt den planerade glassen, gissade vikter, köpte pommes och fipplade med varandras telefoner litegrann. hamnade hemma till slut, i sovsällskap av världens bästa pojke. alla i min omgivining är ju världens bästa förresten, tack och puss på er. :*



idag verkar det vara gräsklippardag i kvarteret, helvetesmaskinerna lever rövare bakom grannens häck och det låter skitilla. det är inte lika fint ute, mest kvavt. skön dag ändå, och jag har sovit lite två nätter i rad, ögonen börjar reagera segt. fast inte på det jobbiga viset, utan som tiden där i höstas när msn-nätter prioriterades fem trappor högre än värdsliga saker som sömn. gladtrött liksom, nöjdtrött, "det-gör-inget-att-jag-är-trött"-trött. :) vi spelade brännboll på idrotten. estet vs. samhäll, och det vore väl bara lögn att säga att min insats bidrog till seger.. :d

skulle man lägga ut alla bokstäverna jag skrivit nu på en linje, så skulle linjen räcka till.. saudiarabien. typ. kanske dags att runda av. kanske dags att måla naglar skrikigt färgglada och skriva matspjälkningsuppsats. matens väg från entré till exit SATTSÄGA. äckligt ovärt vetande. :D





glada gånger och bra människor, heja oss. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0