THERE'S NO CONNECTION


det blev en väldans bra dag i huset vid vikmanshyttans dödsbacke.
"oj, vad kul, vad längesen du var här" var det första ljöd när jag trillade
innanför dörren, efter att ha liftat med grädde + storebror ut. jag kände
mig extremvälkommen och undrade som varje gång varför jag
inte åker dit så ofta jag kan. avslappningsstället med matätning och skratt
som enda aktivitet, puss på er. :]

vi köpte varsin asäcklig magnumglass för våra 50 kronor i småpengar
som vi raskt la ihop. emelies glass skulle visst innehålla havssalt, och
den smakade tydligen därefter också. :) "men den är iallafall guldig, kolla! guldglass!"


grodjonathan tog grodskorpan på ryggen och drog till nangijala. AW. :<

det var varmt vid sjön, vi åt buggtuggumin och konstaterade rätt snabbt
att sjöar ekar rätt rejält, speciellt när jag ska skratta. clumummismoln? :D


sen kom simon förbi och kastade ett gäddhuvud på emelies sko. kändes lite random,
jag reagerade inte förän efter 30 sekunder. emelie lackade. jag skrattade. den svarta
tygskon har numera ett lager av gäddsnor, blod och lite sjövatten på sig. men som
väl elina hade sagt det: "men jag är glad ändå jag!" med äkta svinödialekt. :D

sen låg jag och såg alldaglig, allvarlig ut, och egentligen nöjd fast det inte syns,
för jag fick äntligen tillbaka älsklingsblåtröjan (med matfläckar på, rart! vanish!)
i emelies säng medan hon packade inför falunlivet. mamma kom, vi körde bil
och jag backade runt hörn, repade lite däck mot trottoarkanten, men taggade
till slut till och gjorde det själv utan mammas instruktioner. lyckan slog till,
det gick och jag taggar ännu en gång inför sommarkörkort. :]


The Shins – Phantom Limb


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0