det är dags att lämna stan


det blev tråkigt att vara deppig redan samma kväll. fniss.



jag har redan ätit upp det som skulle fungera som mellis imorn (en marabourulle och tre bananer)
and i'm still going strong, som det sägs. skulle kunna marinera, grilla och käka en oxe. (inte en slump att oxen fick vara exemplet, vi fick veta idag att oxar inte är något annat är biffiga, kastrerade tjurar. joel och det onödiga vetandet, och jag. sen brukar man väl säga att man 'skulle kunna äta en hel oxe'? slutligen så tror jag en oxe precis är i storleksklass för att stoppa krrrr-krr-KRRRRR i min mage.) oxigt snack. folk som fyller år den här tiden på året är oxar. sofie är oxe, för hon fyller idag. GRATTIS! (på ännu ett vis, kommer inte på flera nu. :( kanske en live-gratulaton vore det allra bästa, men jag lyckades inte se henne idag.) det här är torr läsning och spilld tid. både för mig (som borde sova och vara både aspigg och asfräsch när vi ska till den heliga studentstaden imorgon. dream big!) och för dig, som troligen inte ens tog dig ändå ner hit. :D

hör i ögonvrån (som rimligen väl borde vara öronvrån?) att det rasar kort från väggen ner i sängen, de är som mina små barn som jag då och då måste stoppa tillbaka i sängen (på väggen) och klappa dem lite snällt på huvudet (banka hårt så tejpen fäster igen). vem behöver en hundvalp att ta hand om när man har en wonderwall?!

mamma går runt och är sjukskriven. det verkar extremtråkigt, och måste ju förslöa både kropp och hjärna något så fatalt efter bara två veckor av hemmastrosande i joggingbrallor och fastskruvat nyckelben. tur hon får gå och jobba snart. vissa är nog menade att rädda världen och inte sitta hemma. hon är en av dem. :]

det börjar bli dags att smida efter-studenten-planer, och i någon ände ska funderingarna börja. plugga/chilla/snylta tre år på mamma/utomlands/konvertera till islam och bli bytt till giftermål mot en ko och en åker?! först på listan är körkort, och idag tyckte mamma att jag hellre borde hantera mina motgångar i trafiken med ett "ÅÅÅÅH" istället för att skratta. för att "tända/tagga till lite"! lite bakvänt, men jag tycker att skrattmetoden fungerar bra. till slut skrattar hon med, och så sitter vi där som en sopa med en ännu sopigare dotter, och skrattar åt att jag ibland varken kan hantera broms eller ratt eller back-runt-hörn.

nu är det puss och godnatt, och för att det här inlägget ska ge något alls, så kan ni få några fina bilder att titta på:



felix på stockholmsresa i nionde klass. (relevant, uppsala!)
oxe. viktigt. liknar inte ens tjur så mycket. :(
sofie till höger i bild, som får pisk med grillbestick. dagens 18åring och helnöjd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0