PURSUIT OF HAPPINESS




efter helgen skulle jag vilja byta namn till.... mr chillside. seriöst. jag har chillat, fast i ett sånt rasande vildingtempo. en fakead mr chillside! fredagseftermiddagen ägnades åt brödköp och häng på en mur utanför hemköp i höstsol i en timme, i ett desperat försök att språka lite med hedemoras miljöpartister, som skulle befinna sig där efter klockslaget 4. jag och isabelle var extremseriösa med vårat samhällsarbete, och emelie och linn gjorde oss det glada sällskapet. några grönklädda och pratvilliga människor dök dock aldrig upp, men det var väl en fin timme på muren för det. vi hann se mycket kända ansikten, och tjänade varsin sportlunch genom att "vakta" geografi-åsas cykelkorg i en kvart. värt. :D



det rullade över till fredagkväll. jag, sofie och emtus tog all tid i världen på oss att bränna den mest delikata bilskivan (fast jag glömde helt av lovelight, förlåt lisa hedin!!!! nästa, jag lovar!) nånsin, följt av thaihämtning, fegisparkering vid banken, mera brödköp på ica, följt av den mysiga vägen hem till byn, hem till vikke-li-vikke-vikbyn! det är bästa feelgood-byn i sjutton kyrksocknar, och jag vräkte mig i en egen soffa medan de andra tre fick dela på en, det var bäst av allt! vi åt tills vi var fyrkantiga, (jag åt i stort sett en halvmetersbaguette själv, hähähä!) såg twillight 3 utan text (vilket innebar ett hårt tryck på pausknappen ca var tjugonde minut för att kolla så att alla hängde med. oftast hängde ingen med.) och bara myste, myste, myste, myyyys. YES WE DID. det var slut på veckan, det var dags för VIKBYNMYYYYS. ja.



hahah, johan var snäll och tålmodig lillebror som hjälpte isabelle med datorn......

hemgången blev relativt tidig, för på lördagmorgonen var det okristligt tidig uppgång för mig, sofie och emte som alla trängdes i min säng och fightades om att slippa skarvplatsen (kan ju erkänna att jag förlorade bittert.) för vi skulle agera mattanter på handbollscup fram till 13.00 ("och inte en SEKUND till!"). jag ritade fint (och 100% verklighetstroget!) på whiteboarden, vi fyllde på mackor, torkade kladd och var allmänt mattantiga. efter det var vi lagomt möra i ben och fötter, och när katte ringde mitt i allt och ville besöka kupolen så stenvägrade vi.... förstås... INTE. klart vi skulle dit, tyckte väl vi. :)




det blev förstås stockholms blodbad i plånböckerna, men det var 4 "tillfredställda" damer som lämnade borlänge med kassar, kvitton och maxpåsar i knäet. eftersom att även chauffören ville äta sin hamburgare innan den blev kall, så stannade vi rätt... tvärt. och åkte vidare lika... tvärt. haha,  troligen min roligaste bakom-ratten-upplevelse hittills.. :]


lördagkvällen
dundrade in, och vi skjutsade ut mor + lennart på 60-årsfest. timmarna mellan utskjutsningen och hemhämtningen så hann en del hända. vi såg film/åt popcorn hos felix med oscis och gustav, såg den lilla trötta mattantsskaran trappa av en och en, till slut var det bara jag och käre katt. vi hade en mysig kväll i vår gråa pärla, dog närapå i gyntesbo, lugnade nerver på en kaj, pratade sådär öppet och ärligt som det bara går att göra nattetid i en bil, hämtade tillslut paret som var glada i hatten ute i nås, och avslutade med cheeseburgare. hem, och sen en extra sväng för att hämta glad och söt pojkvän! sen hade jag nästan dygnat, men var ändå i oväntat.. klart tillstånd. måste berott på hur fin dagen var. en riktig favoritlördag. :)

söndag. vitlöksbaguette, marsipanchoklad och juice medhavdes som frukost till vikbyn. jag och isabelle skrev klart samhällen, jag slukade korv och bröd, åkte hem till mer plugg. sen städade jag, frivilligt. så känner du igen en söndag när du ser den! sen kom peter, och det blev fredagsmys på en söndag, precis som önskat. :]





(mindre romantiskt är kanske att glassen i fråga ställdes på golvet, och att jag i mitt tanklösa tillstånd imorse glatt stoppade en sked i munnen, medan någon sorts motivering att "om locket har varit på så kanske kylan hålls kvar inne..." cirkulerade i skallen.)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0