new new mew mew mew new mew mew new?


jag kommer i mitt framtida försök till vuxenliv att behöva:


en kanonstor familj! ja, jag vill ha omöjligt många födelsedagar att hålla reda på i månaden, och trippelt så många namnsdagar! jag vill ha miljoner små tassande barnbarnsfötter som färglägger tillvaron i en kaosartad blandning av neonrosa och marinblått och prinsessrosa på samma gång, och en massa mänskliga trådar som slingrar sig iväg runt, över, genom hela stora tellus, men som ändock samlas under samma tak på julafton, pratglada, finklädda och kramvänliga! jag vill ha människor runt mig jämt, sånadär som bara finns i rummet, utan att kräva att man faktiskt umgås. sådär som det funkar i familjer. och jag vill att alla ska vara så olika men ändå höra ihop på slutet. sådär som det funkar i familjer.

varje gång vi äter tårta hemma för att någon har blivit ett år äldre så fylls jag av... dessa varma, djupa, glada framtidsidéer. och tårta.



till något mindre seriöst och mer roligt; vi slarvade bort mormor idag. alltså, verkligen totaltappade bort henne, tack vare johan "tappad-i-golvet-på-bb" bengtsson som bjöd henne på födelsedagsfika, utan att meddela att fikat skulle utspelas hemma hos mamma och inte hemma hos honom och elin..... det hela slutade med att jag fick stuva in borttappad mormor + rullator i bilen, efter att hon gått runt och sett förvirrad ut på gatan utanför johan. VILKEN SKAM, JAG HAR ALDRIG VARIT MER SUGEN PÅ ATT BYTA NAAAMN. men mormor tog det hela med en djup chillinställning, och det blev ett mysigt firande till slut på åvägen! jag skrattade så att jag fick nackspärr, och johan erhöll hela 12 stycken par strumpor och en rockstad falun-biljett! en bra eftermiddag för samtliga. :)





jag kommer i mitt fortsatta försök till tonåringsliv att behöva:


åka på kryssning med de tio lussebandyvinnarna och gustav. typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0