HANNA MORMOR FIKA FUNDERA REPETERA:


"det rör sig om en seriesjälvmördare!" (det enda roliga som sades i hela kommisarie späck, och det måste förstås hyllas!)



scenerna i beck och wallander där det stormar in 4-5-6 livs levande riktiga polisbilar i bild, var har de grävt fram dem? har polisen biluthyrning till filminspelningar? är det "pensionerade" gamla avdankade polisbilar som skänks till vår ståtliga svenska filmindustri? är de fejk? har gunvald en son? HEHEHE, just det. det har han ju!

men resten av frågorna då...

VA!?

VAVAVAVAVAVAVA?

va?


*picka någon intensivt i huvudet*



okej.

idag....... har jag en minneslucka. just ja, vi hade renskrivning i datasal på svenskan imorse, ack dessa ljuvliga facebooklektioner. det tog mig en timme att renskriva EN handskriven sida! sen blev jag akut missnöjd över att det såg så lite ut, så sista minuterna spenderades till att ändra typsnitt till det som gav det absolut största och maffigaste intrycket i ett desperat försök att lura ögat! sen var min klass sådär rörande överens som en klass bara kan vara när läraren inte dyker upp! det var kul. :D sen bjöd skolrestaurangen på trerätters (valet stod mellan pannkaka, köttfärssoppa och broccoligratäng, alla åt som de aldrig sett mat förut, vårat bord såg grisigt ut!)

efter det pinnade jag högt upp bland takåsarna på åsgatan (hilarious!) och chillade med mormor, vi avvecklade julen, (tog ner julröda gardiner that is!) dammsög och torkade golv, (mest för syns skull, hennes "i-behov-av-städ-golv" motsvarar "såpass-rena-att-du-kan-äta-från-dem-golv" här hemma!) dukade upp bakverk för en hel indiansläkt (men fikade bara för två.) och uppdaterade varann om läget i livet (mormor ska lura med min moster på 'i rymden finns inga känslor' på dagbio imorgon, jag blev apstolt och rabblade upp en snabb lista över varför det var typ... världens bästa idé!) hur fin filmsmak har denna 80-åriga fantastiska skapelse begåvats med? :)

MEN SEN drog jag mot nya jaktmarker, hem för att byta kläder mot något icke converse-aktigt.....



... och rätt ut på brunnsjöns is för att drunkna i (och i värsta fall med...) sol och sköna promenadlåtar! jag passade på att bli smått religiös över den svenska naturen och förevigade ögonblicket när solens sista strålar gled över sjöns bortre kant, i hela 2.0 megapixlar,  efter att en man i sina bästa dagar på fyrhjuling stannade och skrattade åt mig då jag rörde mig likt bambi, innan jag förstod att man kunde gå på kanten av isbanan, där fanns det fotfäste åt alla! nästa steg.... är att blotta tre fina promenadlåtar. lätt val. :)

Switchfoot – Red Eyes

Shout Out Louds – Play The Game

The Killers – Sweet Talk



emelie ringde nyss.
"alltså... jag funderar faaan på att lägga på, så kan jag logga in på msn istället, så kan vi återuppta vårat msn-liv? okej?"

spanskaglosor och iste och emelie alltså.
inga ideér är dåliga! snart kommer visst kattzel hit också, och skär upp sig en bit redig mintkaka som jag konstruerade ihop i förrgår! fint folk kommer sent! (fast inte så sent som jag trodde det var, imorse hade vi strömavbrott och klockradion lever numera ett eget liv!)



PLEASE WATCH THE STEP AS YOU'RE GETTING OF, KIDS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0