GREJER SOM JAG HELT ENKELT ALDRIG LÄR MIG:


ett! om jag ska trycka på 98- eller 95-knappen när jag tankar mammas bil. helt kört, jag kan inte minnas.
två! vem som är vem av filip och fredrik. båda skulle kunna heta filip, men båda skulle också lika gärna kunna heta fredrik. ibland helgarderar jag mig och kallar båda två för felix. :D
tre! vad som är vad av örngott och påslakan. jag brukar skilja på dem genom att kalla det ena kuddgott, och det andra täckgrejs! mamma blir helt förtvivlad och förklarar med pedagogisk lärarröst att "grejs" inte kvalar in som ett riktigt ord i det svenska språket!

och som äkta svensk semesterhjälte kan jag meddela att det härjar blixtar och dunder och magiska under utanför fönstret i hägersten, m-y-y-y-y-y-y-y-s-i-g-t! jag lyssnar på ted von gärdestad och drömmer om naturgodis via hemleverans. :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0