KOM BLI MIN ISMAELLLLLL:


ni vet ju att det är sommar nu! som sommaren ska vara när man är ute efter en sommar att minnas tillbaka med längtan till när man fyllt cirka trettiosju och ett halvt! det finns inga dagar, helger, nätter, timmar, utan det finns bara jobb, sömn, mat, sällskap och närhet i tanken, och det är det som styr vår tid! ingen vet något, alla vill allt, ingen vill någonstans, alla vill överallt! mitt i allt virr fram och tillbaka känns det fint att alla vilsna, trötta, slitna med ack så muntra kroppar landar i gustavs källare om kvällarna och fightas om vilken film som ska ses (utan att felix har sett den iallafall tre gånger!), hur lång betänketid man ska ha på sig under frågespelen och vem ska ska få skeda jättelakritsstavskudden i gustavs säng!

sömntimmarna slåss med telefontimmarna, nattmacketimmarna, hitta-ny-musik-på-spotify-timmarna, och mitt i alltihopa står jag i icakön och undrar hur många gånger till det ska ta innan jag lär mig att det det inte går att ställa colaflaskan upp på bandet - den kommer att välta. l-ä-g-g  d-e-n  n-e-r.

imorgon ska jag, sanna och li agera studenterskor, part two! det blir god mat, jag lider av nattlig dödshunger just nu, jag hallucinerar om hemlagat potatismos, panacotta med färska hallon, en tacobuffé värd sitt namn, hemmafriterade pommes, hawaiipizza med pizzeriasås, mammas köttfärssås, skolmatsalens pastasallad, korv & bröd i ishallen, mjukglass med riven choklad........... hahah. ja.




bilden här närmast visar när jag, elina, jonte och isabelle diktade ihop de sista sidorna i boken vi gav till hasse! det var kvällen innan studenten, vår vagn stod lövad och klar, alla behövde egentligen åka hem och hjälpa till med städning och grejer hemma, men vi satt på pizzerian i flera timmar ändå, och kom på kassa dikter och skrattade ihjäl oss. ÅH, JAG SAKNAR MIN KLASS. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0