WHERE IS MY MIND?


nuuu ska ni allt få se på några simpla, men ack, ack, ack så livsviktiga anledningar till att mitt ljuva
påsklov legat på kraftig plussida, i gräset, med ett halmstrå i munnen. typ.


1. PETER VAR HEMMA! iallafall ett tag, och det behövs det inte egentligen inte viftas runt en massa ord om för ni förstår lika väl som jag att det var en sak som gjorde alla glada, och kanske mest mig! inte verkar gamle bloggen här heller vilja samarbeta med mig när jag vill lägga upp en stilig bild när peter tvångssolar (fast bara lite... :D)
i jättemycket kläder på långfredagen, det orsakade en del fniss hos pepparkakorna vi senare skulle äta påskmat ihop med!


2. JAG FLYTTADE IHOP MED EMTE NÅGRA DAGAR! vi lapade sol i granbo, sparkades i hennes säng och vi åkte på många bilresor och fick viktiga saker uträttade, som trasiga tandställningar, studentklänning, balklänning, skor i falun och så drog vi iväg upp till insjön en kväll med världens mysigaste vovve i bagaget för att hänga
med sofie och hennes kompisar på ett berg med galen utsikt mot solnedgången! det känns fint
att vara vid liv varje gång men vidgar bekantskapskretsen lite, indeed! på vägen hem i bilen
på natten så blev jag och emelie (och kanske mirker med, hon satt i baksätet och sa inte så mycket, jag tror kanske att hon blev lite åksjuk!)
sådär nästan löjligt lyckliga över vilken bra dag det hade varit! den känslan borde gå att spara på flaska. =)





... innan bilen började hota med att säcka ihop (mellan borlänge och säter,  hahah, det är då man fan inte orkar...) så gjorde vi ett stopp på det exotiska max i borlänge! vi inbillade oss
att det skulle gå fortare att åka i driven, och emelie inledde med att försöka beställa av den gula stolpen som står ett par par meter framför den verkliga beställningsstolpen. jag dog. :D när vi senare kom fram, beställde, väntade, väntade, väntade, somnade, vaknade, väntade, fick vår mat, åkte vidare, upptäckte vi att vi inte hade... FÅTT VÅR LILLA LÄSK!! i äkta ove sundberg-stil åkte vi ett varv till i driven med kvittot i högsta hugg! innan vi kom fram igen och fick drickan som så fint stod kvar i luckan, hade all kolsyra som eventuellt funnits i läsken tidigare gått upp i rök. aldrig har man väl sett på maken till skandal! segerkänslan (över att vi fick det vi "faaan hade betalat för!") blandades med bevikelse (läsk utan kolsyra vinner inga pokaler och pris!) hahah, vi övervägde även en kort stund att åka ett varv till och kräva en ny dricka......

bara en liten parantes. jag avled i allvarligt utvecklade skrattkramper av grad tre.


3.
VI ÅKTE TILL IVARSHYTTAN OCH GLASSADE PÅ ALTANEN! det var öde, det var trevligt, det var kvällssol, det var en grillmästerlig gustav, var barfotavristare som orsakade blåmärken, det var en trappa som inte inbjöd till vinspilleri, det var en bubbelpool med avencerade funktioner (hahah...) och det var bara en fin, fin kväll i april!







4. VALBORG FLOPPADE INTE! (fast jag misstänker starkt att det har mycket att göra med jag knappt en sekund på hela kvällen faktiskt såg det som valborgsmässoafton, utan mer som en lördag som alla andra lördagar!?) jag och lisa grillade helt vilda fetingköttbitar ute hos emelie, det höll hela vägen! :D sedan fick sofie höra allt
vi tre någonsin gjort med alkohol i kroppen i takt med att flaskorna minskade i innehåll, men hon påstod
att det bara var kul att höra trots att hon inte kunde sätta ansikte på ett enda namn vi kastade fram! ;d




ja, sedan var det gul rallybil till staden som gällde, gustav öppnade upp sitt hem för oss ännu en gång och...




... detta är de stadigaste rapporter jag kan ge av kvällen/natten som följde! jag blev helt tokglad när både katte och isabelle redan var på plats när vi kom dit, planerna gick i lås och det var totalröj på det fyra kvadratmeter stora dansgolvet i källaren. åååh.. underbart. :D




nu är det mest marsch pannkaka tillbaka till skolan och verkligheten som cirkulerar här!
att det har gått från
högsommarvärme och shortsväder för en vecka sedan till snöflingor och antarktisvindar idag, har gjort att den där
grymt störiga känslan av....... halsont börjat smita in i alla hörn i min stackars försvarslösa kropp!

VARM OBOY OCH SOCKOR, GÖR MIG ODÖDLIG IGEN, TACK!


Jamie Cullum – Don't Stop The Music



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0