sammetsnosar & och den långa ludna svansen!




sympatishopping i sin allra bredaste bemärkelse.



(och sen ska du få veta något som är värt att veta!
ifall du någon gång ska få en tandställning, så ska du komma ihåg att
du även  någon annan gång kommer att få ta ut den. (även fast att det
känns evighetslångt och hopplöst att nå dit i början, jag vet! fast sen
får du en glugg mellan framtänderna, sen talar någon om hur söt du är
i tandställning, och sen märker du hur raka bettavtrycken blir
i äpplen du äter och vips har två år blåst bort och du är fri!)
OCH DET JAG SKULLE KOMMA TILL VAR ATT: när du får ta ut den,
så får du en bettskena i plast att sova med som ska hålla
gaddarna i schack, sedan när de inte hålls på plats av ett stål-
staket längre. använd den! använd den inte bara en vecka innan du ska
på efterkontroll, för då har tänderna hunnit röra sig och hela
käken spänns och vill sprängas. för du vill (jag vill iallafall
inte) ligga i tandläkarstolen och verka otacksam eftersom att
"oj, hoppsan då, här har det rört på sig, har du verkligen
använt skenan du fick?"
fick. fått.
gratis. nej, det går bara inte.
jag lovar att bättra mig. därför ligger jag just nu och ska försöka
sova med världens ondaste tandrader utan att våga tycka synd om
mig själv. jag hittade nämligen ett brev där datumet för min sista
efterkontroll stod, och asken med den lilla plastskenan hade
jag knappt rört sedan jag flyttade hit. otacksam.)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0